Segítség, hibásak az adataim! Három tanács a bélyegzőrendeléshez

2016. március 09. 21:08 - Moromu

Van bélyegzőnk, akkor most már jó lenne használni is, nem igaz? Néha azonban, csak jó-pár pecsételés után jövünk rá – vagy szólnak ránk, legtöbb esetben – hogy van valami gond az adataink helyességével. Egyszóval hibás bélyegzőt használunk.

Mit tehetünk annak érdekében, hogy ilyen ne fordulhasson elő, vagy, ha már előfordult, milyen lehetőségeink vannak, hogy a legkevesebb kellemetlenség mellett orvosoljuk a problémát? Egyáltalán tudunk-e reklamálni a készítőnél? Ki a felelős az adatok helyességéért, kizárólag mi – megrendelők?

12554744_m.jpg

Nos, magáért az adatok valódiságáért mi vagyunk a felelősek, tehát nekünk mindenképp a valós nevet, számlaszámot, stb. kell megadnunk. Ha például, valótlan adószámot vetünk papírra megrendeléskor, és a nyomda, vagy bármilyen bélyegzőgyártó cég azt elkészíti, akkor az ezzel járó bosszankodás miatt csak magunkat okolhatjuk.

Hogyan rendeljünk?

  • Mindenképp írásban! Akár Email-ben, akár faxon, de soha sem telefonon! A hibalehetőség óriási, de egy írásbeli megrendeléssel az elírások, elolvasások lehetőségét szinte a nullára redukálhatjuk mind mi, mind pedig a készítő cég dolgozói. Az adatokat jól olvashatóan, nyomtatott betűkkel írjuk le, és ellenőrizzük az adószám, cégjegyzékszám és bankszámlaszám karaktereinek számát is!

Ne feledjük! A szó elszáll – az írás megmarad – reklamáció esetén aduász lesz a kezünkben. Mellékelhetünk is hivatalos dokumentumot a megrendeléshez, így még átírnunk sem kell az adatokat.

  • Reklamációra lehetőségünk van, ha a bélyegző szövegét, egy úgynevezett „kefelenyomatban” – még elkészülés előtt ellenőrizzük. Ezt aláírjuk, s ha elkészüléskor mégis téves adatok szerepelnek a bélyegzőn, akkor reklamációnk jogos lesz. A másik eset – ha mi nem magunk korrektúrázunk – hanem a készítő cég dolgozója. Amennyiben az általunk megadott karakterek helyesek a megrendelő nyomtatványon, a bélyegző mégis hibás adattal kerül hozzánk, akkor szintén a készítőt terheli a felelősség a hibákért.  

A nyomdák nem ellenőrizik az adatok valódiságát! Ezért, ha mi adunk meg valótlan adatokat, akkor azért a felelősség teljes mértékben bennünket terhel! (Kivétel ez alól orvosi –vagy ügyvédi bélyegző, melyek megrendelését és legyártását is törvényi előírás szabályozza)

  • Átvétel előtt is mindig ellenőrizzük a bélyegzőn szereplő adatokat, a fent már említett korrektúrázás okán is! Ha az adatok hibásak, ne vegyük át a bélyegzőt! Amennyiben mi rontottunk, akkor egy bélyegzőgumit kell csak újragyártatnunk, ha a nyomdát terheli a felelősség, akkor az újbóli készítés költsége nem minket terhel, azt garanciában elkészítik.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://pecsetfutar.blog.hu/api/trackback/id/tr698458804

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása